Babbel


Jag var inne i stan igår, första gången på väldigt länge.
iochmed att jag inte har haft så mycket pengar på sistone så har jag undvikit stan i den mån det har gått.
Jag fick äntligen gå in på gina, något jag har saknat hur mycket som helst!
Och ja ni får gärna skratta nu men jag har inte varit där sen dom hade den gamla lokalen.
Så det blev en glad överraskning igår då jag fick se hur stort det hade blivit :)
Kändes knappt som att man var i kalmar längre, det var så förändrat, tillochmed en "glassbar" inne på baronen :P
men det var kul att se :)
Folk är som galningar på stan, när det är så mycket folk då får jag panik, folk som går på en nästan hela tiden. Man kommer knappt ingenstans för det är bara massa folk överallt. jag klarar inte av sånt, visst det är kul att det är massa folk på stan, men inte så överdrivet som det kan vara vid dessa tider på året.
Iallafall lyckades jag tränga mig fram inne på gina och fick tag i en del plagg jag hoppades skulle bli bra.
Men tyvärr så var det inget jag direkt föll för. Allt det fina är nästan slut, jag var försent ute.
Jag var inne den 27:e förra året och jädra vad jag handlade, då fanns det ändå massvis med kläder kvar.
Men det var väl samma detta året kanske? att den 27:e fanns det fortfarande massa kläder, men dom tog väl slut den dagen också..
Men jag ger inte upp, jag tänker dra in lite senare, dock måste jag vänta på att min bil ska komma hem.
Den är med pappa på jobbet för att pappas bil krånglar lite, och jag är så snäll att jag lånar ut min :)
Jag åkte buss in till stan igår och om jag ska vara riktigt ärlig så kändes det som att jag skulle till skolan.
Dom enda gångerna jag åker buss det är ifall jag festar. Annars har jag ju min pärla :)
Så det kändes verkligen konstigt.

Tisdag idag, nyårsafton imorgon. känns helt sjukt att det redan har gått ett helt år..
Det har varit både ett bra och ett lite mindre bra år.
Det som har varit det bästa med detta året vad jag minns är:
* Klassresa i April till Berlin
* Springbreak '08, då jag fick se takida för fjärde gången :)
* Studenten!
* Jobb på hemtjänsten
* Körkort
Och så finns det ju dom där stunderna som har varit helt underbara, som man har spenderat med sin familj eller vänner. Men om jag ska sitta och minnas och rabbla upp allt det så lär det nog bli en lång lista..
Så jag struntar i det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0