Hotell Novotel


Då är man tillbaka i Kalmar, efter att ha varit borta i 2 veckor.
Jag har inte kört bil på 2 veckor! Eller jo, nu har jag ju det, jag kom hem igår och hade redan bestämt mig för att ta en tur med min pärla, som jag har längtat :) Det var riktigt gutt!

Jaha jaha, hela förra veckan spenderades i Oskarshamn. Wilma var hos BVC för sista gången i torsdags och fick en spruta, vilket kunde ge biverkningar, feber och liknande. På kvällen fick hon feber, vilket hon hade en bra stund i fredags också, så hon var hemma hos mig, jag tog tempen väldigt ofta för att se hur det låg till, den gick upp och ner hela tiden, varm som tusan var hon också. Men som tur var gick febern ner riktigt bra tillslut sen var hon pigg och glad igen :)

I Lördags var det dags för att åka till Göteborg! :)
När vi väl var framme så åkte vi direkt till Nordstan, massvis med folk var det och efter 1-2 timmar bestämde vi oss för att åka till hotellet. Vi hade bokat en svit på hotell Novotel och det var riktigt najs vill jag lova!
Det fanns 2 stora rum, med varsin platt-tv, i det ena rummet fanns det en stor säng och i det andra rummet en bäddsoffa.
Det fanns även 2 badrum, ett med toalett och dusch och det andra med toalett och badkar.

        
     

Riktigt, riktigt gutt var det!
Kvällen blev rätt lugnt, jag och Wilma tog ett härligt bad sen tittade vi alla på Robinson och hade det trevligt.
Och Wilma tappade sin andra tand! Haha, hon har nu en stor glugg då hon har tappat 2 tänder som satt bredvid varandra. Jättesöt är hon :)
I söndags var det dags för dop och vi alla gick upp tidigt för att hinna göra oss iordning och njuta av en god hotellfrukost.
Då kände jag mig en aning bakis men det var för att jag inte hade fått tillräckligt med sömn, som tur var så försvann det rätt snabbt.
Dopet skulle börja vid 11 och vi checkade ut från hotellet runt 10, så vi skulle ha tid på oss att hitta kyrkan :)
Men det var inga problem alls så vi var verkligen där i god tid :)
Efter dopet blev det fika och efter det var det dags att åka hem igen. Synd att det inte blev mer tid i Göteborg, det hade jag verkligen velat. Men det får bli en annan gång :)

Jag sitter och funderar på vad jag ska göra, är en aning sur på vädret. Jag vill vara ute och sola!
Men solen lyser tyvärr inte tillräckligt mycket idag. Synd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0