Helgen!

Nu när vi äntligen hade fått riktig sommar i några dagar med extremt fint väder och massor med plusgrader ute så börjar det återigen regna. Så förbaskat tråkigt. Här sitter jag med endast 3 dagar kvar på jobbet innan min semester och så blir det sånt här skitväder? Förhoppningsvis ändrar vädret sig snarast, men vad jag har läst ska det vara såhär nu, iallafall denna vecka! Turen är på min sida, som alltid. Or not.

Det har varit stadsfest här i kalmar i helgen! Och jag var där varje dag, haha.
I torsdags var det Rix Fm festival och så in i bombens mycket folk att man knappt kom någonstans.
Som tur var så fick jag och tjejerna ett bord på O'learys där vi käkade och drack lite gott!
Vädret var på topp och det var helt underbart!
Fredagen spenderade jag och brudarna på stranden. Jag tog med mig frukost som jag åt, och jag lovar att det är mycket godare att äta frukost ute! Det blev sol, bad och även lite badminton ;)
Senare på kvällen var det grillning vid flyget! Nu vet jag vart myggorna har tagit vägen! Jag har haft högst ett myggbett denna sommaren, men alltså efter i fredagskväll har jag fullt med myggbett på hela benen! Usch. Inget roligt, men det tillhör sommaren, även om det inte har varit mycket till sommar iår så var det ju verkligen det i fredags :)
I lördags jobbade jag till 10 och begav mig därefter in till stan för att hämta upp två kompisar, jag skyndade mig hem och gjorde mig iordning innan jag drog vidare till Teddie. Runt tolv cyklade vi in till stan. Eller ska jag säga att vi flög? För så kändes det iallafall :)
Vi spenderade x antal timmar inne istan innan vi vid halv 4 på söndagsmorgonen bestämde oss för att cykla hem.
Jag kan ju lova er att cykelturen hem inte var alls densamma som när vi cyklade in!
Ja, jag skjutsade hem en kille, och det gick enormt segt största delen av hemfärden! Och jag kan svära på att alla kalorier jag fick i mig under dagen försvann under cykelturen! Haha!
Söndagen blev lugn med 8 timmars jobb. Det var sista helgen på jobbet, det närmar sig med stormsteg nu!
Igår var jag ledig men gjorde inte mycket vettigt alls. Det är skönt att bara vara ibland!
Nu återstår det endast 2 kvällar och en förmiddag på jobbet innan det är slut! Och jag vet att det kommer gå fort, efter jobbet på torsdag åker jag direkt till Oskarshamn och hjälper storasyster att ta hand om Wilma :)

Det är nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0