Nostalgi


Min syster skickade ett klipp till mig på youtube, "farbror frej" var det.
Alltid lika kul :) efter det fortsatte det bara, det kom upp massa gamla barnprogram o.s.v, små klipp som gjorde att man fick en såndär härlig nostalgitripp. Det är så sorgligt att barnen nu inte får uppleva samma underbara barnprogram som fanns förut. Den där skiten som sänds nu, vad är det? Jag förstår inte alls, se bara på julkalendrarna dom senaste åren, tycker verkligen barn om sånt där? jag tycker att istället för att göra massa nytt skit som blir sämre och sämre för varje år, så kan man väl sända alla dom där bra barnprogrammen som fanns? Typ som kalles klätterträd, hur bra var inte det?! Tippen, som gick som sommarlovsmorgon, eller Salve, Mysteriet på greveholm, Sunes jul.. jag kan sitta och rabbla upp hur mycket som helst.
När jag kollade på alla klippen så fick jag en varm känsla i kroppen och så mindes jag hur bra programmen verkligen var. Och vad många program man hade glömt bort!
Åh, jag vill att alla dessa barnprogram ska komma tillbaka, då hade jag banne mig kollat barnprogram varje dag ;)

Alltså, det är en låt jag har hört några gånger på radion som jag har börjat tycka om.
Men jag har ingen aning om vad låten heter eller vem det är som sjunger. jag kommer inte ens ihåg någonting av låten.
Så varje gång jag sitter här vid datorn och varje gång jag kör bil så lyssnar jag på Rix FM ihopp om att låten ska komma. Hittills har jag haft en jädra otur.. men det är bara att fortsätta att hoppas!

Dags för träning nu, sen blir det promenad!
Sköönt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0