Sjukhus


Igår var jag på sjukhuset med några av mina vänner.
Vi skulle hälsa på en kompis som är inlagd där p.g.a att hon har fått diabeters, stackarn.
Blä, vad jag hatar sjukhus och den där extremt äckliga och illaluktande doften som finns typ överallt på ett sjukhus. Jag klarar verkligen inte av den..  och vilka minnen som väcks av att bara gå igenom sjukhuset.
Jag kommer ihåg när min älskade farfar låg där, speciellt en gång när jag, pappa & farmor var och hälsade på. Han låg i sängen och fick inte röra sig. En sköterska kommer in och ska ta en spruta och vi får gå ut och vänta utanför. Vi står mot en vägg och jag hör hur ont farfar har och jag vet hur gärna han ville röra sig i sängen. Men det fick han inte.
Jag bara känner hur jag blir mer och mer yr i huvudet och hur lukten bara blir starkare. Jag får nästan sätta mig ner på golvet för att inte falla ihop. Efter en liten stund känns allt bra igen och jag reser mig upp, men jag känner hur det kommer tillbaka och jag får återigen nästan sätta mig ner för att inte svimma.
Igår var det nästan samma sak, jag fick grymt ont i huvudet och blev riktigt illamående. Jag hade ju inte fått i mig speciellt mycket mat heller så det blev nog lite värre av det.
Men det var skönt att få vara där och hälsa på och se hur läget var o.s.v :)
Vi hade med oss blommor, tidning och spel. Så vi satt och spelade "Fia med knuff", det var otroligt längesen men kul var det, det blev en hel del snack också men det hör ju till när man träffar sina vänner :) 
Vi var där i nästan tre timmar, sen var det dags att åka hem. Jag kände att jag behövde få något i magen. Och när jag väl åt sen så kände jag verkligen hur energin steg i mig, jag vet inte om ni har varit med om den känslan någongång men det har jag, någon enstaka gång, och jag tycker att det känns så himla skönt.

Jag vet inte varför men jag är otroligt seg idag. Får väl se om det är bättre efter träningen.
Ska eventuellt in till stan, är lite sugen på det faktiskt.
Bah, jag behöver ett jobb! nu, nu, nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0