Operation eller inte


I fredags så var det dags för mig att ta mig till sjukhuset för att träffa ortopeden. Denna gången var det inte bara jag och ortopeden utan även en fotexpert. Jag berättade att det hade gått jättebra med träningen och att jag inte alls hade lika ont som innan. Men knölen, den är ju kvar. Fotexperten sa att det fanns två alternativ, antingen att jag fortsätter att träna ett tag och se om den lilla smärta jag har kvar försvinner, eller en operation. Ett självklart val för mig blev en operation.. till en början. Fotexperten började prata om risken som finns efter det att man isåfall skulle ha opererat mig. Jag kommer inte riktigt ihåg vad hon sa men hon snackade om någon nerv som satt där som man ibland skulle känna av som någon obehaglig känsla i hälen, och om ärret efter operationen inte riktigt skulle läka sig så bra så fanns det komplikationer av det med. Dom ville bara meddela mig detta, om jag nu skulle göra en operation. För stunden kändes det inte alls bra, jag som har väntat så länge, och får det här beskedet. Jag blev nästintill förbannad och ledsen när jag gick därifrån. Jag hade fattat det beslutet att jag skulle fortsätta träna, ingen operation, för mig lät det lite riskabelt, tänk om jag aldrig mer skulle kunna träna eller liknande? Jag vill inte ta den risken, men vi bestämde iallafall att jag skulle höra av mig i höst om jag fortfarande har ont/problem med hälen, tills dess ska jag träna 2-3 gånger i veckan. Det känns otroligt segt, hela denna situationen, jag som hade önskat att det skulle fått ett slut i fredags. Men samtidigt så var det jag som fick välja, men vad skulle jag ha gjort? Tänk om det bara hade blivit skit av operationen. Jag får helt enkelt vänta och se, ytterligare några månader. Börjar bli väldigt tröttsamt men vad ska jag göra? Får hoppas att min smärta försvinner helt så jag slipper någon operation. Det är väl bara att köra på.

I Fredagskväll blev det party, förfesten ägde rum i oxhagen, mycket trevligt! Det blev massa singstar, så roligt alltså! Haha, sen blev det utgång, mycket trevlig kväll :)
Lördagen började lugnt, sen fick jag ett samtal om att det var fest, jag tvekade först men det blev att jag hängde på ändå.
Det blev nyktert i lördags, var inte så sugen på dricka, men kvällen var till en början trevlig.
Efter festen så blev det stan och var även där trevligt till en början.
Hela kvällen var så händelserik, jag vet inte vad jag ska skriva med. Ska väl inte skriva alltför mycket men jag kan ju säga att det blev en lång lördagsnatt, runt 4 igårmorse kom jag hem, iskall och jätteblöt, tack vare regnet som var tvunget att komma!
Snacka om att jag var otroligt seg heela dagen igår.. fy fan.

Ny vecka, nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0