Rån


Igår (runt 19.20) skulle pappa och jag ner till Konsum i norrliden för att handla lite.
Jag går lite före honom när vi är framme men märker att dörren inte går upp, det står några personer utanför och säger att det inte går att komma in, jag tittar in och ser massa folk. sen hör jag någon skriker "Backa undan!" och ser två poliser komma springandes mot konsum med pistolerna i högsta hugg, jag och de andra som står utanför backar, ingen vet vad som händer. Men det kommer snart fram att det har skett ett rån på Konsum. Jag hörde en av poliserna säga att rånaren försvann för cirka 5-10 minuter sen.
Pappa och jag åker därifrån, får senare höra att dom har gripit en påverkad man misstänkt för rånet.

Ja herregud, jag är egentligen inte förvånad, det är norrliden, där händer det alltid massa skit känns det som.
Tur att dom fick tag på han och att han inte fick tag i några pengar.
Men man blir ju lite chockad ändå, när man väl står där, där det händer.

Vilket trist väder det är idag, blir inte sugen på någonting.
Har iallafall packat nästan allt jag ska ha med mig. Ja, för det blir oskarshamn idag. Min syster kom hem igår från västerås så det ska bli jättekul att få träffa henne igen.. och alla andra förstås :)
Nu är det bara träning och dusch som återstår, ah, och resten av packningen såklart, men det går fort :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0