Woopsi.

När jag för några dagar sen tänkte tillbaka på 2009, vad som hände, hur det såg ut och så..
så kom jag och tänka på att under 2009 var jag arbetslös, sen hade jag jobb och efter det började jag skolan. Tänk vilka förändringar det kan bli och hur snabbt det kan ske. Det behöver ju egentligen inte handla om stora förändringar hela tiden, för vad som kanske är en stor förändring för dig är kanske inte lika stor för någon annan. Det är helt individuellt.
Men jag tror ändå på att de flesta förändringar är bra, visst, dom dåliga förändringarna kanske inte alltid är dom bästa men vissa av dem leder nog till en bra förändring i slutändan.

Det hände många bra saker under 2009, jag förverkligade en av mina drömmar jag har haft så länge jag kan minnas, jag blev världsförälder. Att vara det är en obeskrivlig känsla, varje månad får jag ett brev där det står vad pengarna har gått till som vi världsföräldrar bidrar med, att få läsa hur mycket det hjälper barn över hela världen värmer i hjärtat.
Det är helt underbart. <3
En annan dröm som jag också har haft så länge jag kan minnas är att bli fadder, och en dag ska jag bli det med. När jag har gått ut skolan och har ett jobb, då ska jag bli det. Det har jag bestämt och det håller jag fast vid.

Jag tog även det stora steget och började skolan. Något som några i min närhet och även jag blev väldigt förvånade över, just därför att jag aldrig har tyckt om att gå i skolan. Jag trodde själv det skulle ta flera år innan jag ens tänkte tanken på att börja skolan igen. Men nu sitter jag här, mindre än 2 veckor kvar innan den första terminen är över och efter det återstår det 3 år kvar i skolan. Det låter mycket, men så snabbt som tiden går så kommer det gå fort. Jag trivs. För en gång skull så kan jag faktiskt säga att jag trivs att gå i skolan, det kan bli lite mycket ibland men that's life. Jag har massor att göra nu och jag har både panik och ångest men jag kan inte släppa tanken på att om mindre än 2 veckor så börjar vår inriktning, som jag ser fram emot så himla mycket. Jag tror allt kommer bli lite lättare då, få syssla med något man tycker är intressant och roligt.

En annan sak som jag också länge velat göra som jag tillslut gjorde förra året var att tatuera in det som betyder allra mest för mig. Min familj. <3 Jag placerade tatueringen i nacken och jag totalt älskar den, jag gillar iochförsig alla mina tatueringar men denna är den som absolut betyder mest för mig. Snart ska jag boka tid för ytterligare en tatuering, en tatuering som kommer vara en symbol för det som också är väldigt betydande i mitt liv. Jag längtar tills den dagen då den finns på min kropp.

I somras fick jag se mina favoritpojkar ännu en gång, mm så underbart!
Min 5:e konsert med er nu och det är definitivt inte den sista! Jag älskar er takida. <3

Jag som så många andra av mina kompisar fyllde 20 förra året, vilket resulterade i mycket party och dags för att själva handla på systemet! ;)

Det hände självklart massa annat bra och roligt '09 men det är väl de "största" händelserna under förra året. tror jag. det vore pinsamt om jag glömt något.
Det värsta jag var med om förra året var när jag var arbetslös. Det var riktigt, riktigt hemskt och jag hoppas att jag aldrig hamnar där igen. Fy fan!

Fasiken, det var absolut inte meningen att inlägget skulle bli så långt. Faktiskt hade jag bara tänkt skriva några rader eftersom jag egentligen borde använda min tid till att försöka läsa ut en mindre rolig bok. Och jag har nyss börjat.. rackarns.

Well, well. Dags att återgå till studierna.


Kommentarer
Postat av: C

haha ja du glömde att du fyllde 20! du är vuxen nu! ;)

<3

2010-01-05 @ 15:02:09
Postat av: Malin

Haha, jag tänkte skriva med det, så jag får väl göra det ;) <3

2010-01-05 @ 15:11:42
URL: http://maalinsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0