School

Idag är det exakt 2 år sen jag tog studenten.
Helt sjukt vad tiden går fort!
En av dom bästa dagarna i mitt liv, helt klart! :)
Oförglömligt. <3
Idag är det också en vecka sen jag fick sommarlov. Jag har alltså gått i skolan i 1 år nu.
Tiden har gått väldigt fort och jag kan inte fatta att jag redan har gått 2 terminer av min 3,5 års utbildning.
Det har varit både uppåt och neråt. Det har varit otroligt kämpigt på vägen. Men jag har klarat det.
Jag visste att det skulle bli jobbigt att börja på universitetet, men det var jobbigare än vad jag hade föreställt mig.
Iallafall första terminen, redan första veckan i skolan fick vi uppgifter och böcker vi skulle läsa till veckan därpå.
Jag var inte riktigt beredd på att det skulle bli så otroligt mycket redan dom första veckorna.
Hela första terminen var tuff, massor med plugg. Kändes som man knappt hade någon fritid utan det var studierna som gällde.
Stress och oro för hur man skulle hinna med allt och klara det.
Jag har brutit ihop många gånger p.g.a. allt vi haft i skolan. En gång bröt jag tillochmed ihop i skolan.
Då var det massor att göra och det var en uppgift jag inte hade klarat. Då kände jag för att ge upp, jag orkade liksom inte.
Det är många gånger jag har tänkt om det är värt det. Det är många gånger jag har funderat på att hoppa av och ge upp. Men jag har ändå fortsatt att kämpa. När jag var ute på VFU i 2 veckor för några månader sen kände jag att det var värt det. Jag trivdes så enormt mycket och jag kände att det är det här jag vill.
Det är en härlig känsla och jag är glad att jag aldrig gav upp.
Jag trivs med att gå i skolan. Trodde aldrig att jag skulle säga det, jag som har varit så skoltrött. Men jag trivs, det gör jag! Träffat nya vänner, haft roliga dagar i skolan. Trots alla arbeten och uppgifter så har jag haft kul på vägen och klarat av saker som jag inte trodde att jag skulle klara.

Jag ska fortsätta kämpa & år 2013 ska jag ta examen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0